Danke an den Mediacontainer für die Archivierung auf YouTube!
Dienstag, 24. Januar 2012
Inspiration & große Pläne: Bastian Vives
Ein Atelierbesuch von ARTE Metropolis am vergangenen Wochenende:
Danke an den Mediacontainer für die Archivierung auf YouTube!
Danke an den Mediacontainer für die Archivierung auf YouTube!
WE CAN BE HEROES: DC Comics & Warner spenden bis zu 2 Millionen Dollar für Afrika
Warner Brothers und DC Entertainment werden in den kommenden zwei Jahren bis zu 2 Mio. Dollar spenden, um damit den Hunger am Horn von Afrika zu bekämpfen, wo etwa 13 Millionen Menschen mit Hunger und Krieg zu kämpfen haben.
DC und WB arbeiten hierzu mit drei gemeinnützigen Hilfsorganisationen zusammen (Links am Ende des Beitrags!). Es wird speziell gestaltetes Merchandise (wie T-Shirts, Becher etc.) mit DCs JUSTICE LEAGUE geben , dessen Verkaufserlöse komplett den Hilfsbedürftigen zu Gute kommen sollen.
Zusätzlich versprechen Warner und DC Entertainment, jede zusätzliche private Spende zu verdoppeln (bis zur Obergrenze hin, von insgesamt 2 Mio. Dollar).
In New York fand hierzu gestern eine große Presse-Konferenz der beteiligten Unternehmen und Organisationen statt.
Hier das offizielle Pressestatement:
"Featuring Iconic Justice League Characters, Multilayered Campaign To Leverage All Time Warner Advertising Platforms Generating Significant Awareness of the Crisis
Multi-Million-Dollar Commitment Will Support Three Aid Groups Working in Africa: Save the Children, International Rescue Committee and Mercy Corps
(January 23, 2012 – New York, NY)
DC Entertainment, home of the world’s greatest super heroes, today unveiled an unprecedented giving campaign to fight the hunger crisis in the Horn of Africa. This multi-million-dollar commitment over the next two years will be supported across all Warner Bros. Entertainment’s and Time Warner’s businesses and feature DC Entertainment’s iconic Justice League characters, including Superman, Batman, Wonder Woman, Green Lantern, The Flash, Aquaman and Cyborg, issuing the call to action, “We Can Be Heroes.” The announcements were made at a press conference today in New York by Barry Meyer, Chairman & CEO, Warner Bros.; Jeff Robinov, President, Warner Bros. Pictures Group; and Diane Nelson, President, DC Entertainment.
We Can Be Heroes will support the efforts of three humanitarian aid organizations working in Africa—Save the Children, International Rescue Committee and Mercy Corps—as part of the global effort to fight the current hunger crisis in the Horn of Africa. The region is suffering its worst drought and famine in over 60 years, with 13 million in need of critical assistance and 250,000 facing starvation in Somalia alone. Each partner organization was chosen for its track record of effective and expeditious humanitarian aid efforts in Africa.
We Can Be Heroes will be supported via promotional exposure across all of Time Warner’s divisional advertising platforms (Warner Bros., Turner Broadcasting, Time Inc., HBO), generating millions of consumer impressions and creating crucially needed awareness of this crisis worldwide. Save the Children, International Rescue Committee and Mercy Corps will equally share a corporate donation of at least $2 million over the next two years comprised of cash donations, employee matching funds and consumer matching funds..."
DC und WB arbeiten hierzu mit drei gemeinnützigen Hilfsorganisationen zusammen (Links am Ende des Beitrags!). Es wird speziell gestaltetes Merchandise (wie T-Shirts, Becher etc.) mit DCs JUSTICE LEAGUE geben , dessen Verkaufserlöse komplett den Hilfsbedürftigen zu Gute kommen sollen.
Zusätzlich versprechen Warner und DC Entertainment, jede zusätzliche private Spende zu verdoppeln (bis zur Obergrenze hin, von insgesamt 2 Mio. Dollar).
In New York fand hierzu gestern eine große Presse-Konferenz der beteiligten Unternehmen und Organisationen statt.
Hier das offizielle Pressestatement:
"Featuring Iconic Justice League Characters, Multilayered Campaign To Leverage All Time Warner Advertising Platforms Generating Significant Awareness of the Crisis
Multi-Million-Dollar Commitment Will Support Three Aid Groups Working in Africa: Save the Children, International Rescue Committee and Mercy Corps
(January 23, 2012 – New York, NY)
DC Entertainment, home of the world’s greatest super heroes, today unveiled an unprecedented giving campaign to fight the hunger crisis in the Horn of Africa. This multi-million-dollar commitment over the next two years will be supported across all Warner Bros. Entertainment’s and Time Warner’s businesses and feature DC Entertainment’s iconic Justice League characters, including Superman, Batman, Wonder Woman, Green Lantern, The Flash, Aquaman and Cyborg, issuing the call to action, “We Can Be Heroes.” The announcements were made at a press conference today in New York by Barry Meyer, Chairman & CEO, Warner Bros.; Jeff Robinov, President, Warner Bros. Pictures Group; and Diane Nelson, President, DC Entertainment.
We Can Be Heroes will support the efforts of three humanitarian aid organizations working in Africa—Save the Children, International Rescue Committee and Mercy Corps—as part of the global effort to fight the current hunger crisis in the Horn of Africa. The region is suffering its worst drought and famine in over 60 years, with 13 million in need of critical assistance and 250,000 facing starvation in Somalia alone. Each partner organization was chosen for its track record of effective and expeditious humanitarian aid efforts in Africa.
We Can Be Heroes will be supported via promotional exposure across all of Time Warner’s divisional advertising platforms (Warner Bros., Turner Broadcasting, Time Inc., HBO), generating millions of consumer impressions and creating crucially needed awareness of this crisis worldwide. Save the Children, International Rescue Committee and Mercy Corps will equally share a corporate donation of at least $2 million over the next two years comprised of cash donations, employee matching funds and consumer matching funds..."
Für den restlichen, kompletten
offiziellen Pressetext
klickt bitte HIER!
...und hier zur Foto-Galerie der Pressekonferenz in NY
_______________________
__________
We Can Be Heroes.org * Save The Children.org
offiziellen Pressetext
klickt bitte HIER!
...und hier zur Foto-Galerie der Pressekonferenz in NY
_______________________
__________
We Can Be Heroes.org * Save The Children.org
Rescue.org * Mercy Corps.org
Diese Presse-Konferenz war übrigens auch der erste Anlaß, bei dem "offiziell" das neue DC Logo zum Einsatz kam.
Au weia!
Für alle, die voller Ungeduld auf die Carlsen-Novitäten warten, folgende traurige Mitteilung:
Carlsen verschiebt die Neuheitenauslieferung um einen Tag, sodass wir neuen Lesestoff zukünftig frühestens am Mittwoch statt wie bisher schon am Dienstag erhalten.
Diesen Monat müssen zum Beispiel die Freunde von "Die Adler Roms" und "One Piece" tapfer sein...
Wenn es allerdings stimmt, dass Vorfreude die schönste Freude ist, dann gehören die oben genannten zu den Glückspilzen dieser Woche!
OMP - Das empfehlen wir jetzt einfach mal so:
Kleiner Tipp: Mawil, Klaus Cornfield... kennta, oder? Und natürlich nicht ganz uneigennützig: Is ja umme Ecke vonna Torstrasse, kommta vorher oder hinterher noch bei uns vorbei!? Wa?